Podróżnicze podsumowanie 2016 roku!

Nie pisałam tak dawno, że pominęłam nawet kilka podróży z 2016 roku. Jakoś tak wyszło. Najsprytniejszym i najbardziej leniwym sposobem będzie stworzenie którkiego podsumowania podróżniczego, w którym napomknę o każdym wyjeździe, który przytrafił się w minionym roku.

W porównaniu z poprzednimi latami, ten podróżniczo był ubogi. Może przez to, że nie przekroczyłam granicy Europy.Nie znaczy to jednak, że siedziałam na tyłku przez 12 miesięcy. Przejdźmy zatem do podsumowania.

1. Region Algarve, Portugalia

Lagos, Algarve, Portugalia

Niewiele ponad tydzień w maju spędzilam w moim ukochanym zakątku Europy – Algarve. Do Portugalii poleciałam z mamą i urządziłyśmy sobie taką małą babską podróż. Wynajęłyśmy uroczego Fiata 500 w cudownym kolorze mięty. Smażyłyśmy się na plażach, chodziłyśmy po klifach, pływałyśmy łódką i dużo jadłyśmy. A piłyśmy chyba jeszcze więcej. Było to jeszcze w czasach, kiedy względnie regularnie pisałam, więc więcej możecie przeczytać tutaj.

2. Wenecja, Włochy

Burano, Wenecja

Do Wenecji poleciałam z przyjaciółką. Nie wiem, czy dłużej byłyśmy w samej wenecji czy na lotniskach, ale i tak było super. Oszczędziłyśmy dużo pieniędzy wynajmując airbnb poza Wenecją, ale dojazdy pociągiem zajęły nieco czasu. Udało nam się dopłynąć na pobliskie wyspy (między innymi na Burano znane z instagramowo-kolorowych domków). Bywały też takie, na których wysiadałyśmy przez pomyłkę :-) Tak czy inaczej, te kilka dni w Wenecji wspominam bardzo dobrze.

3. Londyn, Wielka Brytania

Lot do Londynu był prezentem urodzinowym dla mojego Programisty. Niespodzianka się udała, co możliwe było także dzięki naszym wspaniałym hostom w Londynie, którzy w niecałe 2 dni pokazali nam uroki miasta. Pogoda w tym czasie była bardzo kapryśna, więc jeszcze tam wrócimy.

4. Timisoara, Rumunia

Timosoara, Rumunia

Kontynuując budżetowe podróżowanie, polecieliśmy do Rumunii za 6 Euro w obie strony. Miasto samo w sobie oczywiście nie jest moim zdaniem warte odwiedzin, ale za 6 Euro… Miło było poleżeć w hamaku, wypić doskonałe piwo i spędzić świetnie czas ze znajomymi poznanymi już na lotnisku w Berlinie. Udało nam sie także zahaczyć o festiwal muzyczny (na zdjęciu). Lubię to!

5. Spreewald, Niemcy

Spreewald

Spreewald, Niemcy

Choć mieszkamy w Berlinie, to niewiele widzieliśmy poza stolicą. Na pierwszy podbój Niemiec udaliśmy się na kajaki do Spreewaldu. Miejsce idealne dla kogoś takiego jak ja – nie lubię ekstremalnych spływów, piwo, suchy kajak i piękne widoki to coś, co w zupełności mnie satysfakcjonuje. A Spreewald to wszystko właśnie oferuje.

6. Region Puglia, Włochy

Polignano a Mare, Puglia, Włochy

Po tych wakacjach zakochałam się we Włoszech i nabrałam ochoty na odkrycie większej części tego niesamowitego kraju. Puglia była wspaniała – widoki, jedzenie i wino. Po kilku dniach musieliśmy co prawda przejść na detox bezglutenowy, ale było niesamowicie, dlatego poluję na kolejne tanie bilety i z ogromną chęcią odwiedzę Polignano a Mare, Lecce i inne miejscowości tego regionu.

8. Drezno, Niemcy

W Dreźnie studiuje moja kuzynka, a to jest przecież idealnym powodem, by to miasto odwiedzić. Z wyjazdu pamiętam tylko tyle, że było zimno a akademiki oferują znacznie większe pokoje niż w Polsce. Choć bez parapetów.

9. Praga, Czechy

Praga, Czechy

Na weekend do Pragi pojechałam z 6 koleżankami. Jedna z nich pochodzi z Pragi, więc mimo że byłam w tym mieście już kilka razy, wraz z lokalsem mogłam odkryć nowe zakamarki.

Było tez kilka wyjazdów do Polski. Miałam też kilku gości tutaj, w Berlinie, co także jest szansą odkrywania miasta. W sumie wyliczając wszystkie tegoroczne wyjazdy stwierdzam, że wcale nie było tak źle, jak mi się jeszcze godzinę temu wydawało…

Szczęśliwego Nowego Roku i cudownych podróży w 2017!

Powiązane artykuły

Moje podsumowanie podróżnicze 2014 Podsumowanie podróżnicze 2014 Grudzień zawsze zachęca do podsumowań. Nie wiem co znajduje się na Waszej liście i co sprawia, że dany rok uważacie za udany, ale w moim wypadku z pewnością są to zmian...
Porto najlepiej smakuje w Porto Ustawa nakazująca pracodawcy "oddanie" dnia wolnego wypadającego w sobotę została przez nas wykorzystane na podróż do kolejnego, nieodkrytego jeszcze miasta. Bilety do Porto zabukowaliśmy stosunkowo w...
Budapest Kolejny tydzień za nami. I kolejny bez specjalnych rewelacji. Miało być ciekawiej, mmiał być M., ale nie udało się- szkoda. Środa spędzona na wieczorku filmowym u nauczycielki węgierskiego- padło na...
Z zimnego do jeszcze bardziej zimnego Unia Europejska, propagująca edukację- także pozaszkolną- nieformalną posiada program "Młodzież w działaniu". I przyszło mi nawet przetestować tę europejską ofertę. Ponosząc tylko 30% kosztu podróży, ...

One Comment

1. Jak na mniej podróżowania, to jest całkiem nieźle;) Choć ja w zasadzie też mam takie wrażenie – jeśli podróżuję po Europie, to wydaje mi się, że jakoś tak słabo z tym podróżowanie.
    Loty z Berlina to wspaniała sprawa. W kółko mega promocje <3

Pozdrawiam i zabieram się za moje podsumowanie…