To tu piwo czeskie smakuje najlepiej.

Obecnie piwa czeskie można kupić w sklepach sieci Lidl. I to całkiem niedrogo, może nawet taniej niż w kraju pochodzenia, ale to własnie w Pradze smakuje najlepiej.

Ale żeby nie było za łatwo i za prosto, pojechaliśmy przez inną stolicę- Berlin. Kilkugodzinna przerwa starczyła nam na przekąskę w Mustafas Kebab (swoją drogą, genialna strona www!) i równie niezłe- niemieckie piwo. Wesoły autobus dowiózł nas do stolicy Czech.

Przez żołądek do podróży: po lewej wege kebab w Berlinie, po prawej smażony ser w Pradze.

Tegoroczne wakacje rozpoczęły się w Pradze, ponieważ to stamtąd mieliśmy lot (w chwili kupowania wyjątkowo atrakcyjny). Skorzystaliśmy z okazji i wraz z Programistą pojechaliśmy tam prawie tydzień wcześniej, by nasze wakacje rozpocząć dobrze- knedlikami podlanymi piwem i absyntem.

Praga jest niezwykle przyjemnym i dobrze zachowanym miastem- z tym nie można polemizować. Ceny też są bardzo atrakcyjne, bo porównywalne do Szczecina. Piwo w lokalach oczywiście jest tanie, choć tańszego niż woda nie znaleźliśmy (a szukaliśmy zawzięcie!). Niestety rozczarowało nas życie nocne miasta, które nawet podczas weekendu było bardzo znikome.

Historię i zakątki poznaliśmy podążając za sympatycznym przewodnikiem z Free Guide Tour- namiary na podobnych ludzi znajdziecie w każdym hostelu.

Praga nocą.

Praga nocą. Widok na Most Karola i Zamek.

I za dnia.

Kłódki zakochanych na moście.

Poza zwiedzaniem przedeptanych uliczek, czas tradycyjnie spędzaliśmy w jadłodajniach, barach i pubach. Naszym bezkonkurencyjnym faworytem stał się Hemingway, oferujący najlepsze drinki na świecie. Nie jesteśmy fanami słodkich alkoholi, ale to miejsce przekona najbardziej zagorzałych przeciwników. Choć ceny odstraszają, napięcie mija po pierwszym łyku, co chyba było powodem naszej COWIECZORNEJ wizyty tam. Wokół Hemingway’a znajduje się kilka pubów i w każdym z nich panuje bardzo przyjemna atmosfera (pozwalająca oderwać się od drogocennych drinków ;).

praga

Hemingway

I ser w piwie.

Stąd już dalej, na daleki wschód.

Powiązane artykuły

Co robić w Algarve? TOP 9 południa Portugalii. Algarve - jak i całą Portugalię - uwielbiam! Póki co jest to mój ulubiony kraj w Europie, do którego chętnie wracam kiedy tylko mam okazję. W Algarve byłam kilka lat temu i wręcz zakochałam się w tych...
Co robić w Berlinie z nastolatkiem zimą? Sprawdzone pomysły! Internet pełen jest poradników i inspiracji dotyczących tego, co można robić w Berlinie. Miasto ma na tyle barwną ofertę, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Dziś chciałabym przedstawić kilka pomysłó...
10 rzeczy, które musisz zrobić na Maderze. Jeśli wybieracie się na wakacje na Maderze, to jeszcze przed wyjazdem zaplanujcie sobie co chcecie tam robić. Madera oferuje mnóstwo atrakcji, ale warto wybrać te, które akurat Wam odpowiadają. Madera...
Portugalia: Lizbona i Algarve Post dotyczący południowego wybrzeża Portugalii był już bardzo długo przeze mnie odwlekany. Na tyle długo, aby połączyć go z opisem Lizbony, w której byliśmy 2 miesiące później, czyli na ostatni weeke...