Canyoning na Maderze – ekstremalne wspomnienia z wyspy.

Artykuł o kanyoingu na Maderze. Jaką firmę wybrać na kanyoing, jak wygląda kanyoing na Maderze i czy ten sport jest bezpiecznym.

Canyoning można uprawiać  na rwących rzekach, w kanionach i jaskiniach. To ekstremalny sport dla osób, które lubią się pobrudzić i pomoczyć. Canyoning obejmuje przechodzenie przez rzekę, zjeżdżanie na linie z wodospadów, skakanie ze skał, nurkowanie i pokonywanie napotkanych przeszkód. Canyoning nie doczekał się jak dotąd polskiej nazwy, a szkoda :-)

Canyoning na Maderze. - skok z wodospadu. Fot. Adventure Kingdom

Canyoning na Maderze. – skok z wodospadu. Fot. Adventure Kingdom

Pierwszy i jedyny raz z canyoningiem spotkałam się na Maderze. Jest to miejsce idealne, ponieważ na zboczach gór jest wszystko, co fanom ekstremalnych doznań potrzebne do szczęścia. Nie czuję się jak ryba w wodzie, a duże wysokości na otwartych przestrzeniach przyprawiają mnie o nudności. Z pewnością nie jest to sport dla mnie, a jednak zdecydowałam się spróbować…

zjazd z wodospadu

Canyoning na Maderze. Fot. Adventure Kingdom

Canyoning na Maderze oferuje kilka firm. Cena jednej przygody waha się w przedziale 50-60 euro za osobę. Nie jest to mało, biorąc pod uwagę, że cała przyjemność trwa ok. 3 godziny, ale nie ma wyboru- konkurencja mocno trzyma się tych standardów cenowych. Za taką cenę otrzymamy: przewóz z hotelu na miejsce zabawy, opiekę profesjonalnego przewodnika, sprzęt do wspinaczki, piankę do pływania (plus grupy ochraniacz na tyłek – to żółte na zdjęciach), kask i batonik czekoladowy w trakcie wyprawy. W wybranej przez nas firmie za dodatkowe 5 euro mogliśmy wypożyczyć buty (warto skorzystać, chyba że chcecie się pożegnać ze swoim obuwiem). Na koniec był też łyk wina z Madery, na rozgrzanie, a kilka dni po zabawie- paczka zdjęć robionych przez przewodników wylądowała w naszych skrzynkach mailowych (między innymi te w tym artykule).

Canyoning na Maderze - zjazd na linie. Fot. Adventure Kingdom

Canyoning na Maderze – zjazd na linie. Fot. Adventure Kingdom

Wybraliśmy wyprawę z firmą Adventure Kingdom (opcję Ribeiro Frio). Nienaganne opinie znalazły potwierdzenie w praktyce.  Grupa liczyła ok. 18 osób, co wydaje się maksymalną ilością, by za długo nie czekać, aż wszyscy pokonają daną przeszkodę. Na wielkość grupy jednak nie mamy wpływu.

Wybór okazał się strzałem w 10! Bardzo przyjemna i dobrze przygotowana ekipa. Całość prowadzona była w języku angielskim. W grupie była dziewczyna głuchoniema i jeśli ona dała radę- każdy da. Choć podstawy angielskiego bardzo się przydadzą: instruktorzy podpowiadają w które miejsce skoczyć, by było bezpiecznie, jak trzymać linę itp.

Canyoning na Maderze - najwyższy wodospad, z jakiego skakaliśmy. Fot. Adventure Kingdom

Canyoning na Maderze – najwyższy wodospad, z jakiego skakaliśmy. Fot. Adventure Kingdom

Skoki do wody nigdy nie były mocną stroną. A szczególnie w tak dzikim miejscu, do lodowatej wody, nad ostrymi skałami. Przy pierwszym skoku bałam się bardzo, drugi przyszedł łatwo, a trzeci… Trzeci to istny dramat (zdjęcie powyżej). Zmęczenie i lęk wysokości przykleiły mi buty do skał i nie mogłam skoczyć. Przewodnik cierpliwie stał ze mną na szczycie kilka minut, zanim się przemogłam. Doznanie niesamowite, adrenalina jak nigdy w życiu. Po tym skoku byłam pewna, że więcej tego nie powtórzę, w trosce o moje serce i zdrowie psychiczne! :-)

Canyoning na Maderze. Fot. Adventure Kingdom

Na stronie firmy widnieje informacja, że jest to poziom bardzo łatwy i każdy może wziąć udział. Po tym doświadczeniu pozwolę się nie zgodzić. Pływanie w lodowatej wodzie, chodzenie po śliskich kamieniach, poleganie jedynie na linie utrzymującej ciężar naszego ciała czy wreszcie skakanie do bardzo głębokiej wody otoczonej skałami – to zdecydowanie nie jest turystyczna rozrywka na poziomie very easy.

Canyoning na Maderze - spływ lewadami. Fot. Adventure Kingdom

Canyoning na Maderze – spływ lewadami. Fot. Adventure Kingdom

Całkowicie wyczerpani mogliśmy się położyć w korytach lewad i nurtem wody przepłynąć kilkanaście metrów. Zabawne, ale i przyjemne doświadczenie :)

W Polsce można spróbować swoich sił w canyoningu w pobliżu Szklarskiej Poręby i w Tatrach.  Podobne rozrywki oferuje też Francja i Brazylia. Ja oczywiście polecam Maderę! Zobaczcie także pozostałe z 10 atrakcji na Maderze, których nie można ominąć!

Canyoning. przejście rwącą rzeką. Fot. Adventure Kingdom

Powiązane artykuły

Górskie spacery na Maderze – jak dojść na Pico Ruivo? Jeśli spędzacie wakacje na Maderze, to jest duża szansa, że przyciągnęła Was oferta wyspy związana z górskimi wspinaczkami. Madera ma wiele szczytów, na które można się wspiąć bez większych umiejętnoś...
10 rzeczy, które musisz zrobić na Maderze. Jeśli wybieracie się na wakacje na Maderze, to jeszcze przed wyjazdem zaplanujcie sobie co chcecie tam robić. Madera oferuje mnóstwo atrakcji, ale warto wybrać te, które akurat Wam odpowiadają. Madera...
4 dni na Maderze w 5 minut – FILM Z PODRÓŻY Wiele osób ma swoje tradycje związane z podróżowaniem, które na koniec stanowią świetną i niebanalną pamiątkę. Moja Siostra zbiera magnesy na lodówkę i niebawem będzie musiała kupić większą, a siostrz...
Wszystko co trzeba wiedzieć lecąc na Maderę. Wróciliśmy z Madery, jednej z piękniejszych wysp na której dotąd byłam. Mam wrażenie, że wyspa nie jest jeszcze odkrywa i zdeptana przez turystów, a niemal każdy znajdzie tu coś dla siebie, od wypraw ...

8 Comments

1. Szczerze przyznam, że nie byłam tam na żadnej plaży, a te co widziałam były mało atrakcyjne :-) Dzięki!

2. hej,
    polska nazwa to po prostu kanioning. PO zdjęciach i opisie wnioskuję, żę nie było za ciepło, a pora roku ma ogromne znaczenie w kanioningu, żeby to było przyjemne: czyli w ciepła woda, piękne słoneczko i nagrzana skała.
    Na Maderę w celach kanioningowych wybieram się od jakiegoś czasu, lecz na razie nie znaleźliśmy dobrych cen dolotu :) ale za jakiś czas na pewno tam zawitam.
    Jak masz ochotę na trochę kanioningu w moim wydaniu to zapraszam -> http://www.lkedzierski.com/tag/kanioning/

pozdrawiam
    łukasz

3. Hej, dzięki za podpowiedź :) W tym miejscu nie ma co liczyć na ciepłą wodę, bo sama rzeka nosi nazwę „zimna”. Niestety, loty na Maderę zawsze kosztują, choć zależy co masz na myśli mówiąc „dobra cena lotu”. Jest to jednak spory kawałek do przelecenia.

Widziałam Twój film z Krety – super! :-)

4. Hej! Świetny post, na pewno wykorzystamy, bo już za tydzień lecimy na Maderę! Mam nadzieję że pogoda dopisze – o jakiej porze roku byliście? :)

5. @Magdalena, byliśmy w kwietniu, ale w przypadku Madery nie ma to większego znaczenia – tam zawsze panuje wiosna! :)

6. Super! A zdjęcia? Mieliście swój aparat, czy oni również je zapewniają?

7. @Kasia, firma robiła zdjęcia i następnego dnia przesłała wszystko na maila.